موضوع: "مهارت افزايي"

دوره مقدماتي مهدويت

مهدويت

پیامبر اسلام(صل الله عليه و آله و سلم):
مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة؛ هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است.

كمال الدين وتمام النعمة - الشيخ الصدوق - ص 409 - 410

 

حوزه الزهرا (سلام الله عليها ) دوره آموزشی مقدماتي مهدویت را برگزار می کند.

 این دوره آموزشی در دو جلسه روزهای يكشنبه از ساعت 9 تا 13؛ با حضور حجت الاسلام و المسلمين آقاي عسگري  استاد مرکز تخصصی مهدویت برگزار می شود.

این دوره آموزشی که از يكشنبه، 2 مرداد ماه آغاز شده تا يكشنبه، 9 مرداد ماه ادامه دارد.

 

 

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل
قسمت هشتم

✅ عملگر"”
همانگونه که قبلاً نیز گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل(نه بصورت کلمات جدا از هم بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن
(” “) قرار داد.

✅ عملگر»یا«
گوگل از یای منطقی پشتیبانی می کند. بدین معنا که اگر دنبال کلمه ای خاص یا جای آن کلمه ای دیگر به جای آن کلمه می گردید، می توانید در بین این دو کلمه از »یا« استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید»شکیات نماز یا صلوه«، آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص شکیات در نماز یا در صلوه باشند.

جستجو در گوگل7

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل
قسمت هفتم

✅ عملگر~
گاهی ممکن است شما فقط به دنبال کلمه ای خاص نباشید و بخواهید که به دنبال کلمات مرتبط با آن نیز بگردید. برای این کار از این عملگر استفاده می شود. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید»اصول دین« در نتیجه، سایتهایی ظاهر خواهند شد که کلمه»اصول« و کلمه»دین« در آنها وجود داشته باشد. حتی ممکن است که این دو کلمه اصلاً بهم ربط نداشته باشند. اما اگر تایپ کنید»~اصول~دین« گوگل دنبال سایتهایی می گردد که درباره کیفیت غذاها نوشته باشند.

جستجو در گوگل 3

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل
قسمت سوم

✅ از آوردن حروف اضافه خودداری کنید.
گوگل بطور پیش فرض فقط سایتهایی را فهرست می کند که تمام کلمات مورد جستجو در آنها باشند. نیازی نیست که شما بین کلمات جستجو از کلمه پیوند دهنده »و« استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وارد کردن کلماتی مانند در، به، و… برنتیجه جستجو تأثیر خواهد گذاشت، بطور مثال برای جستجو در مورد” کتابخانه در قم » بهتر است تنها بنویسید:»کتابخانه های قم «.
خود گوگل هم برای بالا بردن کیفیت جستجوها بطور اتوماتیک کلمات معمولی و واژه هایی همچون»کجا« و »چطور« را از کلمات مورد جستجو حذف می کند. چون این گونه کلمات باعث کندی عمل جستجو می شوند و تأثیری هم در بهبود جستجو ندارند و حتی کیفیت نتایج جستجو را کاهش می دهند.

✅ حروف بزرگ و کوچک فرق نمی کنند
- برای زبان لاتین- گوگل نسبت به بزرگی و کوچکی حروف حساس نیست. در حقیقت همه حروفی که به لاتین در نوار جستجو تایپ می کنید، به حروف کوچک تبدیل خواهند شد. برای مثال نتیجه جستجوی(PaRsOiLcO) و(Parsoilco) و(Pars Oil Co) یکسان خواهد بود.

جستجو در گوگل ۲

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل
قسمت دوم

برای جستجوی یک موضوع در گوگل کافی است که چند کلمه توصیفی و اصلی موضوع را در نوار مربوط تایپ کنید و سپس کلیدEnter را فشار دهید و یا اینکه روی دکمه Search که در جلوی نوار جستجو تعبیه شده کلیک کنید، تا به لیستی از وب سایتهای مرتبط با موضوع دست یابید.
از آنجایی که گوگل وب سایتهایی را فهرست می کند که»همه« کلمات مورد جستجوی شما در آن باشند، باید سعی کنید تا در نوار جستجو، کلماتی را وارد کنید که اساسی تر هستند و از وارد کردن کلمات اضافی بپرهیزید تا نتایج جستجو به آنچه که شما می خواهید نزدیکتر باشند.
● کلمات اصلی تر را بنویسید
همانگونه که گفته شد برای بهتر نتیجه گرفتن از جستجو، لازم است کلمات اصلی را در نوار جستجو وارد کنید. برای اینکار هر قدر که می توانید، موضوع جستجو را ریزتر و معین تر کنید. برای مثال به جای آنکه در نوار جستجو تایپ کنید»مرجع تقلید« بهتر است که نام مرجع مورد نظرتان را تایپ کنید، مثلاً بنویسید»آیت الله خامنه ای« یا اینکه به جای »کتاب بنویسد« بهتر است بنویسید»چهل حدیث« و …
همچنین کلماتی را بکار برید که احتمال وجود توضیح درباره آنها بیشتر باشد. مثلاً به جای نوشتن«محل مناسب مطالعه در قم» بهتر است تایپ کنید: «کتابخانه های قم «

1 2