موضوع: "مهارت افزايي"

كارگاه مقاله نويسي

كارگاه مقاله نويسي   كارگاه مقاله نويسي

 

به کوشش حوزه الزهرا (سلام الله عليها )، کارگاه مقاله نویسی برگزار شد.

این دوره آموزشی در دو جلسه روزهای دوشنبه سوم و دهم مردادماه 1401، به مدت 8 ساعت و به صورت حضوري، با حضور خانم دكتر مريم عليزاده، استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.
در جلسه اول استاد عليزاده به مباحثي از جمله؛ انواع مقاله و اقسام آن، اجزاي مقاله علمي و ويژگي هاي هر يك از اجزاء، بيان ويژگي هاي عنوان خوب، نحوه نگارش مقدمه، تبيين مفاهيم و معرفي كتب لغوي و اصطلاحي؛ پرداخت.

در جلسه دوم ابتدا موارد تدريس شده در جلسه قبل به صورت كارگاهي بررسي شد و در ادامه جلسه به بدنه اصلي مقاله و مراحل تدوين آن، الگوي مهندسي پژوهش، داده آوري و داده پردازي و نكات مهم مربوط به آن ها پرداخته شد.

نقل قول و اقسام آن، ارجاع دهي و استناد، نشانه هاي ويرايشي در اين جلسه تعریف و تبیین شد. نتيجه گيري و اجزاي آن، آسيب شناسي نتيجه گيري و سپس چكيده و اقسام آن و اجزاي چكيده پاياني، چگونگي استخراج واژگان كليدي توضيح داده شد. در پايان انواع منابع و عوامل اعتبار بخشي به منابع و نحوه تدوین فهرست منابع و بايسته هاي آن بیان شد.

در انتهاي جلسه استاد بزرگوار تاكيد بر مطالعه، تمرين نگارش و درست نويسي كرد و كتاب هايي همچون« غلط ننويسيم» و برخي نرم افزارها و كتابخانه هاي مفيد را به مخاطبان معرفی كرد. همچنين سايت هاي پژوهشی، سايت جامع الاحاديث، نورمگز، مگيران، حوزه نت، ايرانداك و نحوه جستجو در آن ها توضيح داده شد.

برگزاري كارگاه مقاله نويسي

مقاله نويسي

حوزه الزهرا (سلام الله عليها ) كارگاه مقاله نويسي را برگزار می کند.
این دوره آموزشی در دو جلسه روزهای دوشنبه سوم و دهم مردادماه 1401، از ساعت 8 تا 12؛ با حضور خانم دكتر مريم عليزاده، استاد حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
در جلسه اول كارگاه استاد عليزاده به مباحثي از جمله؛ انواع مقاله و اقسام آن، اجزاي مقاله علمي و ويژگي هاي هر يك از اجزاء، بيان ويژگي هاي عنوان خوب، نحوه نگارش مقدمه، تبيين مفاهيم و معرفي كتب لغوي و اصطلاحي؛ پرداخت.

 

ساختار مقاله

ساختار مقاله

ساختار كلي مقاله

فايل شيوه نامه مقاله نويسي

فايل شيوه نامه مقاله نويسي

شيوه نامه مقاله نويسي


در شیوه‌نامه نکات مربوط به ساختار و شکل ظاهری مقاله ذکر شده است. اما برای مقاله باید نکات دیگری را نیز رعایت کرد.
از جمله ساختار چکیده، مقدمه و …

براي اشنايي با معيارهاي ارزيابي، نمونه فرم ارزيابي نيز بارگزاري مي گردد.

ارزيابي مقاله

 

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل

جستجو در گوگل
قسمت هشتم

✅ عملگر"”
همانگونه که قبلاً نیز گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل(نه بصورت کلمات جدا از هم بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن
(” “) قرار داد.

✅ عملگر»یا«
گوگل از یای منطقی پشتیبانی می کند. بدین معنا که اگر دنبال کلمه ای خاص یا جای آن کلمه ای دیگر به جای آن کلمه می گردید، می توانید در بین این دو کلمه از »یا« استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید»شکیات نماز یا صلوه«، آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص شکیات در نماز یا در صلوه باشند.

1 2