كارگاه مقاله نويسي

كارگاه مقاله نويسي   كارگاه مقاله نويسي

 

به کوشش حوزه الزهرا (سلام الله عليها )، کارگاه مقاله نویسی برگزار شد.

این دوره آموزشی در دو جلسه روزهای دوشنبه سوم و دهم مردادماه 1401، به مدت 8 ساعت و به صورت حضوري، با حضور خانم دكتر مريم عليزاده، استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.
در جلسه اول استاد عليزاده به مباحثي از جمله؛ انواع مقاله و اقسام آن، اجزاي مقاله علمي و ويژگي هاي هر يك از اجزاء، بيان ويژگي هاي عنوان خوب، نحوه نگارش مقدمه، تبيين مفاهيم و معرفي كتب لغوي و اصطلاحي؛ پرداخت.

در جلسه دوم ابتدا موارد تدريس شده در جلسه قبل به صورت كارگاهي بررسي شد و در ادامه جلسه به بدنه اصلي مقاله و مراحل تدوين آن، الگوي مهندسي پژوهش، داده آوري و داده پردازي و نكات مهم مربوط به آن ها پرداخته شد.

نقل قول و اقسام آن، ارجاع دهي و استناد، نشانه هاي ويرايشي در اين جلسه تعریف و تبیین شد. نتيجه گيري و اجزاي آن، آسيب شناسي نتيجه گيري و سپس چكيده و اقسام آن و اجزاي چكيده پاياني، چگونگي استخراج واژگان كليدي توضيح داده شد. در پايان انواع منابع و عوامل اعتبار بخشي به منابع و نحوه تدوین فهرست منابع و بايسته هاي آن بیان شد.

در انتهاي جلسه استاد بزرگوار تاكيد بر مطالعه، تمرين نگارش و درست نويسي كرد و كتاب هايي همچون« غلط ننويسيم» و برخي نرم افزارها و كتابخانه هاي مفيد را به مخاطبان معرفی كرد. همچنين سايت هاي پژوهشی، سايت جامع الاحاديث، نورمگز، مگيران، حوزه نت، ايرانداك و نحوه جستجو در آن ها توضيح داده شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.